Kategorie
distance learning nauczanie zdalne

Odpowiedzi na pytania

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w kwestiach technicznych związanych z Hangouts Meet.

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w kwestiach technicznych związanych z korzystaniem z Hangouts Meet.

1. Nie mogę dołączyć do spotkania w Hangouts Meet

Jeżeli korzystasz z komputera stacjonarnego lub laptopa spróbuj użyć przeglądarki Chrome, Firefox lub Microsoft Edge.

Jeżeli to nie pomogło, sprawdź czy na urządzeniu jest zainstalowane oprogramowanie antywirusowe (np. Avast, AVG Antywirus).

Sprawdź ustawienia takiego oprogramowania. Być może należy zmienić te ustawienia, tak aby program nie blokował połączenia z Hangouts Meet.

Można także spróbować odinstalować to oprogramowanie antywirusowe i ponownie uruchomić urządzenia. Jeżeli używasz Windows, to jednym z elementów tego systemu jest Windows Defender – odpowiednik oprogramowania antywirusowego, które dla domowych użytkowników jest zwykle wystarczające (zwykle dodatkowy program antywirusowy jest niepotrzebny).

2. Nie działa mi kamera / mikrofon

Sprawdź, czy Twoje urządzenie jest wyposażone w kamerę internetową / mikrofon.

Sprawdź, czy zostało zainstalowane oprogramowanie obsługujące zewnętrzną kamerę / mikrofon.

Sprawdź ustawienia oprogramowania kamery / mikrofonu w systemie Windows: Ustawienia/Dźwięk

W systemie Windows wejdź w zakładkę Prywatność a potem wybierz zakładki Kamera i Mikrofon, a następnie sprawdź, czy ustawienia pozwalają na dostęp do kamery/mikrofonu odpowiedniemu użytkownikowi oraz przeglądarce, której używasz. W razie potrzeby zmień te ustawienia.

3. Sprawdziłem wszystkie ustawienia, a problem nadal występuje

Jeżeli problemy z Hangouts Meet występują na komputerze lub laptopie, spróbuj użyć smartfona lub tabletu (musisz zainstalować aplikację Hangouts Meet).

Jeżeli nie masz innego urządzenia, można spróbować zresetować ustawienia komputera do stanu początkowego (w systemie Windows). Uwaga! To opcja tylko dla zaawansowanych użytkowników komputerów. Resetowanie urządzenia może doprowadzić do utraty plików i ustawień użytkowników korzystających z tego komputera. Jeżeli nie masz wystarczającego doświadczenia w tym zakresie, powinieneś poprosić o pomoc fachowca.

4. Zresetowałem ustawienia komputera i nie pomogło

Czasem źródłem problemu jest uszkodzenie elementu komputera lub problem ze sterownikami. W takich przypadkach należy poprosić o pomoc fachowca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *